Pemenang Cerpen Terbaik Undian Pembaca 2012

Pemenang Cerpen Terbaik Undian Pembaca 2012
Mendapat 14 Undian

Wednesday, June 8, 2011

Hilangmu Tiada Pengganti(Khas Buat Arwah Ayah)

 Bertapa sedihnya hatiku apabila mendengarmu,
Sudah pergi menyahut seruan Ilahi.

Aku tidak mampu bersuara lagi,
Seperti dulu;
Kehilanganmu kali ini tiada penggantinya.

Engkau telah banyak berjasa kepadaku,
Sehingga aku tidak dapat menahan sebak;
Hatiku kini sepi,
Kerana ketiadaanmu disisi.

Jika dulu aku gembira,
Tetapi sekarang sudah tiada;
Kau pergi meninggalku,
Untuk selama-lamanya.

Kemaafan kupohon kepadamu,
Telah membesarku;
Dengan kesederhanaan,
Aku dapat hidup bahagia disisimu.

Tetapi kini,
Engkau tiada lagi;
Dengan siapa aku hidup ini,
Payahku menahannya.

Setiap detik aku berdoa,
Semogamu bahagia;
Semogamu hidup bersama-sama orang beriman,
Sudahku mengerti,
Kehilanganmu tiada pengganti

*Ayah telah pergi menyahut seruan Ilahi pada 1990.
21/10/2005
Zulkaini

No comments:

Post a Comment