Pemenang Cerpen Terbaik Undian Pembaca 2012

Pemenang Cerpen Terbaik Undian Pembaca 2012
Mendapat 14 Undian

Wednesday, June 8, 2011

Bukti KekuasaanMu

Laut yang luas biru warnanya,
Langit memutih awan membiru bagai suteranya;
Keindahan alam terbukti luasnya,
Memaparkan kekuasaan yang dimilikiNya.
Engkau Tuan alam ini,
Aku dan hidupan ini adalah hambaMu yang abadi;
Kesyukuran kupanjatkan kepadaMu Tuhan yang kekal abadi,
DiKaulah Tuhan yang maha suci.

KewujudanMu memberi nafas baru,
Untuk terus berpegang kepadaMu;
Aku ingin menjadi hambaMu yang setia padaMu,
Inginku buktikan bahawa tiada yang lain selainMu.

Aku akan memberi segala-galanya kepadaMu,
DemiMu jugalah aku beriman;
DemiMu jualah aku menyembahMu,
Telahku ketahui Kaulah Tuhan yang maha berkuasa.

21/10/2005
Zulkaini

No comments:

Post a Comment